Hvis du vil sprede budskabet om din campingplads, så er det det, du skal gøre. Avis- og radioannoncer er stadig effektive til annoncering for lokale virksomheder, men lad os se det i øjnene – de gamle medier holder ikke lyst til SEO, markedsføring på sociale medier, PPC-markedsføring eller andre former for digitalisering.
Vær ikke bekymret. Her gennemgår vi seks nemme digitale marketingtip, der kan hjælpe dig med at vokse din campingplads.
Vær hurtig og overbevisende
Vidste du, at den gennemsnitlige person tjekker sin telefon mere end 1.500 gange om ugen?
Dette understreger behovet for at være hurtig og overbevisende i digitale marketingbudskaber. Hvis du markedsfører din virksomhed, har du kun et par sekunder til at skabe forbindelser til potentielle kunder.
Dit markedsføringsmateriale skal være interessant, direkte og fri for rod. Dit primære budskab skal enten formidle en stærk følelse eller give brugerne nok incitament til at klikke videre til din landingsside. Hold det overbevisende, og hold det enkelt. Der er bare ikke tid nok til kompleksitet.
Skræddersy dine landingssider
At lave en perfekt annonce eller et Facebook-opslag er kun halvdelen af ligningen – du har også brug for en relevant landingsside. Det er fristende at skære hjørnerne ved at linke dine annoncer, opslag på sociale medier og andet digitalt markedsføringsmateriale til din startside. Men hvordan tror du, at dine besøgende vil reagere, hvis de lander på din hjemmeside og ikke kan finde, hvad det er, der fik dem til at klikke videre?
Brug den ekstra tid på at bygge relevante landingssider til dine digitale marketingkampagner. Hvis du laver en infografik om de bedste blomster at se i marts, så inkluder et link til din professionelle hjemmeside til en side med indhold, der er specifikt for det pågældende emne. Det handler ikke kun om at holde dine besøgende interesserede, men også om at udnytte deres tid bedst muligt. Folk er utålmodige, når de leder efter ting på nettet. Giv dem præcis, hvad de vil have med hyperrelevante landingssider.
Invester i fantastiske billeder
Det gamle ordsprog om, at “et billede siger mere end tusind ord” er både sandt og falsk i digital markedsføring. Det er falsk, fordi der ikke er nogen erstatning i markedsføring for indhold af høj kvalitet. Markedsføringsmaterialer har dog brug for multimedieelementer for at fange folks opmærksomhed. Og når man ser på dine muligheder for multimedieindhold, er det meget nemmere at erhverve billeder i høj kvalitet end at producere videoer, animationer eller infografik.
Fantastiske billeder af din campingplads, dine medarbejdere, dine produkter og endda dine kunder er helt uvurderlige. Du kan bruge dem i betalte, organiske og sociale medier marketingindsatser. Du kan også bruge dem i traditionelle former for markedsføring såsom brochurer og trykte annoncer.
Din bedste mulighed her er at sætte op til en professionel fotoshoot. Sikker på, du kan tage nogle anstændige billeder med din smartphone, men fotografier i professionel kvalitet vil højne den overordnede kvalitet af dit websted.
Vær livlig på sociale medier
Det er ikke nok bare at have en Facebook-side. Opdater den regelmæssigt for at nå ud til nye kunder og engagere dine mest loyale kunder. Begræns ikke din Facebook-aktivitet til at promovere salg og særlige tilbud (selvom det er nyttigt og vigtigt).
Du kan også bruge Facebook til at tilføje andre former for værdi til din campingplads. Kan du for eksempel tænke på guider eller nyttige blogindlæg, der kan hjælpe med at etablere din forretning som den lokale myndighed for dit ekspertiseområde? Eller kan du tænke på nogen overbevisende infografik, der viser unikke måder, hvorpå din forretning eller brand er relevant?